• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Verzenden & retourneren

Verzenden

Je hebt iets besteld. Nu moet het nog geleverd worden. Het ontvangen van je bestelling is het leukste moment.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Als je doordeweeks bestelt, wordt de bestelling de volgende dag al naar je verzonden. Voor bestellingen op vrijdag geldt dat ze op maandag worden verzonden (mits anders aangegeven).

Op het moment dat de bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je per mail een track & trace code. Met deze track & trace code kun je de zending volgen. Op de dag van levering wordt ook een indicatie van het bezorgmoment gegeven.

Het bezorgmoment komt niet gelegen. Kan ik dit wijzigen?

Onze vervoerder PostNL is verantwoordelijk voor de planning van de bezorging. Wij kunnen helaas geen invloed uitoefenen op het moment dat ze langskomen om je bestelling af te leveren. Komt het bezorgmoment niet uit? Dan kun je contact opnemen met PostNL om een andere bezorgafspraak in te plannen.

Ik was niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, wat nu?

Als je pakket de eerste keer niet afgeleverd kan worden, dan biedt PostNL de zending gratis opnieuw aan. Je ontvangt een kaart in de bus met het verzoek om binnen 5 dagen contact op te nemen om een nieuwe afleverafspraak te maken. Als je binnen die termijn geen nieuwe afspraak maakt, ontvangen wij de levering retour. Voor het opnieuw verzenden van je pakket zijn wij genoodzaakt de transportkosten nogmaals in rekening te brengen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten als het product niet op voorraad is?

Veel van onze producten zijn direct uit voorraad leverbaar. Over het algemeen worden onze producten daarom razendsnel bij jou thuis afgeleverd. Mocht het product toch niet uit voorraad leverbaar zijn, dan staat er bij het artikel aangegeven wat de aangepaste levertijd is of ontvang je hierover zo snel mogelijk bericht.

Rekenen jullie bezorgkosten?

Voor de bezorging betaal je bij ons niets bij een bestelling vanaf 60 euro. Bij een order onder de 60 euro rekenen wij 10 euro bezorgkosten.

Kan ik de bestelling ook zelf afhalen bij Andrs-Living?

Afhalen op bestelling is mogelijk op afspraak. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, dit kan zowel telefonisch als per mail.

Indien er leverbeperkingen zijn op het bezorgadres? 

We bezorgen tot aan de voordeur. Woon je op de tweede verdieping of hoger? Houd er dan rekening mee dat je voor de volgende verdiepingen zelf het transport regelt. Er geldt echter wel een uitzondering indien een pakket een afmeting heeft van 175 cm x 78 cm x 75 cm of groter. Neem voor meer informatie contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wil je een bestelling annuleren neem dan direct contact op met onze klantenservice. Indien je bestelling nog niet de deur uit is, kan deze uiteraard worden geannulleerd en wordt het geld zo snel mogelijk teruggestort. Is je bestelling reeds verzonden, dan kan je deze kosteloos retour sturen.


Retourneren

Mocht het zo zijn dat je het bestelde product toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet, dan kun je ons binnen 60 dagen na ontvangst van je bestelling (zonder opgaaf van reden en extra kosten) laten weten dat je een artikel retour wilt sturen.

Dit kun je doen door een mail te sturen naar: klantenservice@andrs-living.nl. Wij zullen dan aan onze vervoerder doorgeven dat je jouw bestelling wilt terugsturen en jou via de mail op de hoogte brengen van de vervolgstappen.

Hoe werkt het als ik iets terug wil sturen?

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dat kan uiteraard gebeuren. Binnen 60 dagen na ontvangst van een artikel, kun je ons laten weten dat je een product wilt retourneren. Hoewel het niet verplicht is ons te melden wat de reden van het retour is, willen wij natuurlijk graag van onze klanten leren en zijn wij altijd benieuwd waarom je liever van uw aankoop afziet.

Voordat je iets terug stuurt, ontvangen wij graag per mail je verzoek om je aankoop te retourneren, onder vermelding van het ordernummer en je naam. Dit kan ook door middel van een ingevuld retourformulier (PDF formaat).

Ik wil een artikel ruilen, kan dat?

Ja, het is mogelijk om een artikel om te ruilen. Stuur ons een mail naar klantenservice@andrs-living.com. Vermeld hierbij altijd het ordernummer en het artikel dat je wilt ruilen. Hierna nemen wij zo snel mogelijk contact met je op om alles in orde te maken.

Hoe kan ik de retourzending aanbieden?

Op het moment dat de retourzending bij ons bekend is, ontvang je een retouretiket van PostNL. Als je pakket te groot is om via PostNL te versturen, dan informeren wij je per e-mail over het retourproces. Bewaar het verzendbewijs goed.

Wij vragen je ervoor te zorgen dat artikelen voor verzending goed worden verpakt. Het liefst in de originele verpakking. Op die manier wordt schade tijdens het transport voorkomen. Als producten beschadigd zijn of gebruikerssporen vertonen, behouden wij ons het recht de retour te weigeren of de schade in rekening te brengen.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij je bestelling retour hebben ontvangen, wordt het totale retourbedrag zo snel mogelijk aan je terug betaald. Wij betalen je uiterlijk 14 dagen nadat wij je retour hebben ontvangen terug. Wij gebruiken voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat jij hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling. Heb je betaald via Afterpay of Capayable? Dan laten wij hen weten dat de bestelling retour is gekomen en wordt de factuur aangepast.

Wat zijn de kosten voor een retourzending?

Voor het retourneren van bestellingen worden geen (verzend)kosten berekend. Je dient het pakket zelf af te geven bij een PostNL pakketpunt. De dichtsbijzijnde locatie van PostNL kun je vinden via de locatiewijzer van PostNL.

Kan ik een pakket laten ophalen?

Dit is zeker mogelijk tegen een meerprijs. Met UPS wordt uw pakket heel comfortabel op uw locatie opgehaald. Neem contact op met onze klantenservice om een afhaling in te plannen. 

Ik heb een mail gehad over mijn retour, wat houdt de status in?

Hieronder vind je een beknopte toelichting per retourstatus:
Nieuw - Je hebt zojuist een nieuw retourverzoek ingediend via Mijn Account. Je ontvangt deze notificatie ter bevestiging.
In behandeling - Wij wachten op de ontvangst van jouw retourzending. Na ontvangst verwerken wij jouw retour. Over de afwikkeling informeren we je via nieuwe updates over de retourstatus.
Retour goedgekeurd - Wij hebben jouw retour ontvangen en geconstateerd dat de retourzending volledig en zonder schade is ontvangen. Wij betalen je zo snel mogelijk terug.
Artikel(en) gecrediteerd - Je ontvangt een mail met de credit factuur voor de artikelen die zijn teruggestuurd. De terugbetaling vindt plaats op de kaart of rekening waarmee de bestelling is betaald. Afhankelijk van het beleid van jouw bank of kaartuitgever kan het 3 tot 5 dagen duren voordat het bedrag op jouw rekening is bijgeschreven.
Verzoek afgewezen - Wij kunnen jouw retour helaas niet verwerken omdat deze in strijd is met ons retourbeleid. Wij informeren je over de reden van de afwijzing in een bericht.
Geannuleerd - Het retourverzoek is geannuleerd, door jou of door ons.

Overig

Kan ik rekenen op een montage- / uitpakservice?

Nee, er geldt helaas geen montage- en uitpakservice voor de producten die je bij Andrs Living besteld. De producten zijn zo ontworpen, zodat je zelf eenvoudig de montage kan uitvoeren.

Help! Er ontbreekt een artikel in mijn bestelling

Uiteraard doen wij ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Wanneer er een artikel ontbreekt in je bestelling neem dan contact op met onze klantenservice, dan zoeken we een passende oplossing.

Wat moet ik doen als mijn artikel defect is?

Andrs Living streeft naar producten met de beste kwaliteit, toch kan het een keer voorkomen dat het artikel beschadigd tijdens transport. Stuur in dat geval een mail naar onze klantenservice waarin je aangeeft welk artikel stuk is. Vergeet het ordernummer niet te vermelden en voeg duidelijke foto's van de schade toe aan je mail. Onze klantenservice beantwoordt doorgaans binnen 24u (op doordeweekse dagen).

Waar kan ik terecht voor vragen, meningen, ideeen en samenwerkingen?

Jouw betrokkenheid bij Andrs-Living stellen wij zeer op prijs. Vragen, meningen en ideeën kun je mailen naar onze klantenservice@andrs-living.nl. Wanneer er behoefte is aan meer informatie nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Wat staat er in onze algemene voorwaarden over retourneren?

Het volgende stuk tekst is gekopieerd uit onze algemene voorwaarden:

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 60 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 60 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 60 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.